Frukostseminarium

GDPR

Välkommen till vårt frukostseminarie om den nya dataskyddsförordningen GDPR och hur den påverkar ditt marknadsarbete. EU-förordningen kommer att ersätta tidigare regler och direktiv för personuppgiftshantering och lagring av personuppgifter. Den 19 januari ger vi på IPM Ulricehamn tillsammans med Wesslau Söderquist Advokatbyrå dig tillfälle att veta merhur ditt företag kan förhålla sig till den nya förordninge och hur den kommer påverka dig i arbetet med din marknadsföring.

Personuppgiftslagen, PUL, kommer från och med den 25 maj 2018 ersättas av Allmänna dataskyddsförordningen (General Data Protection Regulation, GDPR), i syfte att stärka skyddet för fysiska personer kring hantering och lagring av personuppgifter inom EU. Alla företag hanterar personuppgifter och de allra flesta är på ett eller annat sätt beroende av personuppgifter i sin marknadsföring. Det kommer de fortsatt att vara, men att inte följa förordningen kan få allvarliga konsekvenser - upp till 20 miljoner euro eller fyra procent av den globala årsomsättningen i böter.

För att göra omställningsarbetet som GDPR innebär inom marknadsföring krävs förberedelser och kanske ett nytt tänk kring lagring och hantering av personuppgifter. Vad betyder de nya reglerna i praktiken? Från vårt frukostseminarie tar du med dig insikter om hur ditt företag påverkas av förordningen, vilka områden inom marknadsföring som kommer att påverkas samt handfasta tips vad du behöver se över inann den 25 maj.

Vad?
Kostnadsfritt frukostseminarium om Allmänna dataskyddsförordningen (GDPR), där du får kunskap och tips om hur denna påverkar lagring och hantering av personuppgifter inom marknadsföringsområdet.

När? 
Fredagen den 19 januari kl. 08.30-10.00 (frukosten står framme från 08.00).

Var?
IPM Ulricehamn, Boråsvägen 15 B, Ulricehamn.

Föreläsare? 
Rusbeh Jafari och Martin Bergander från Wesslau Söderqvist Advokatbyrå tillsammans med Erik Gripestam Nord och Jesper Fritzson från IPM Ulricehamn.


Anmäl dig senast den 15 januari. Vi ses!

Anmäl dig