Skip to content
ben-kolde-xdLXPic3Wfk-unsplash

Annonsering i sociala medier 2021

2021-05-12
Zoom
Webinar

Är annonser på Facebook fortfarande en bra ide?

Sociala medier är en viktig men inte helt okomplicerad marknadsföringskanal. I takt med att trender, algoritmer och policys förändras måste också strategi och genomförande anpassas därefter.  

Exempelvis är Apple en av många stora företag som ger användarna mer kontroll över sin egen data. Men, vad får detta tillsammans med användarens förändrade beteende för effekt på dina riktade annonser?

I vårt webinar den 12/5 fokuserar på att ge dig rätt förutsättningar för din framtida annonsering på sociala medier. Vi kommer guida er igenom följande tre steg. 

Algoritmer och beteendeförändring

Vi kommer slå hål på myten kring att det är algoritmerna som styr vår användning av sociala medier samt kolla närmre på hur vårt agerande på olika plattformar syns i aktuella trender och förändringar på sociala medier 2021. 

Integritet och policy 

Kunder kräver mer kontroll av sin personliga data. Med all rätt. Men, samtidigt förväntar sig samma kunder en än mer personlig upplevelse i digitala kanaler. Hur väl går personifierade annonser ihop med den förändring som begränsar tillgången till källan för segmentering, data. Det tänkte vi försöka resonera kring, och kanske lösa.

Konkreta tips för en effektivare annonsering 

Hur lång ska en filmannons vara på Facebook? Vilket format är bäst på Instagram och vad är skillnaden på en samlingsannons och en karusell? Vi ger er handgripliga tips på hur ni ökar effekten av er annonsering på sociala medier.

Så om du upplever att allt förändras snabbt och det är svårt att hänga med på vad som är aktuellt just nu - anmäl dig till vårt webinar och ge dig själv lite mer kontroll.

När: Onsdag 12 maj 8:30

Var: Digitalt via Zoom
 
Håll också utkik på IPM:s blogg framöver där vi kommer att skriva mer om webinarets ämne i helhet.