Frukostföreläsning:

Ordning på kundkontakter - konsten att välja rätt CRM

Hur fungerar er säljprocess? Har kunder fallit mellan stolarna? Har ni gått i tankarna på att skaffa er ett CRM? Har ni ett CRM idag men ni får inte riktigt får ut vad ni vill? Då kanske det är ni som ska komma och äta frukost med oss.

Väloljade rutiner för hur prospects och leads hanteras är givetvis viktigt. Att spåra och följa upp kundkontakter är viktigt. En skräddarsydd säljpipe är viktigt. Att kunna förutse och följa upp budget är viktigt.

Ordning och reda på vad som sagts och lovats till en individuell kund kan många gånger vara avgörande för hur du uppfattas. Utan koll på den personliga kontakten kan du lätt uppfattas som rörig och i värsta fall oprofessionell. Alla kunder förväntar sig antagligen inte att du har järnkoll på allt, men den som märker att du överträffar förväntningarna bli helt klart imponerad. Det är i ditt CRM du har chansen att sy ihop alla lösa trådar.

I ett CRM borde en säljare kunna se hur potentiella kunder har agerat med ditt varumärkes kommunikation. Vart kunden rört sig på din sajt, hur många gånger han öppnar dina mail och när hen senast var i kontakt med ert företag. Mängden information som ska hanteras av ett CRM gör valet komplext och alternativen är många.

När ni går härifrån runt klockan 10 tisdagen den 10 december är vårt mål att ni ska ha fått er en tankeställare. Vi vill att ni ska börja se på era rutiner från fler vinklar och förhoppningsvis utveckla just ert sätt att arbeta med sälj och marknadsföring. Dessutom vill vi hjälpa er med frågorna ni ska ställa till CRM-leverantörer som kommer ge er bästa möjliga förutsättningar att välja rätt lösning!

Vad: CRM-frukost

När: Tisdagen den 10 december kl 8.30 (frukosten framdukad från 8.00)

Var: IPM Ulricehamn, Storgatan 61, Ulricehamn.

Föreläsare: Adam Halldén

Anmälan: Senast måndagen den 2 december via formuläret till höger. 

Anmäl dig