Frukostföreläsning

Frukostföreläsning: Inbound Marketing

Är ditt företag en magnet eller en megafon? I en tid när många försöker skrika högst är det läge att ta ett steg tillbaka och låta potentiella kunder själva hitta kärnan i din verksamhet. Att skapa värde som servar säljare med varma leads är grunden i Inbound Marketing & Sales. 

Att erbjuda ett värde i företagets kommunikation kan tyckas självklart. Traditionell reklam och marknadsföring har dock inte alltid varit så bra på det. Med för mycket fokus på det egna budskapet och för lite känsla för vad kunden eller köparen vill ha så upplevs reklam som störande. Särskilt i tider då alla söker information på egen hand. Kommunikation som ger mottagaren ett mervärde är långsiktigt lönsam marknadsföring som ger bättre kundrelationer och högre försäljning.

Är du nyfiken på hur en välgenomtänkt strategi för ett företags onlinenärvaro kan se ut? Vill du veta mer om hur sociala medier, fördjupningar, bloggar, guider, rörlig bild och podcasts kan vara en väg till nya affärer ska du definitivt komma till oss och äta frukost. Har du nosat på system för marketing automation är den här inbjudan till just dig.

Som efterrätt bjuder vi på en kort dragning om hur vi på IPM Ulricehamn kombinerar Inbound Marketing och digitala kampanjer. Sökmotorsmarknadsföring (SEM), Google Adwords, Facebook Ads och sökmotorsoptimering (SEO) är olika sätt att boosta ditt digitala content. 

Vad? Kostnadsfri frukostföreläsning om Inbound Marketing & Sales. 

När? Fredagen den 7 december kl. 08.30-10.00 (frukosten står framme från 08.00).

Var? IPM Ulricehamn, Boråsvägen 15 B, Ulricehamn

Föreläsare? Henrik Erickson, Affärsområdeschef Inbound Marketing & Sales, och Sofia Johansson, Online Marketing Manager.

Anmälan sker senast den 3 december. Välkommen!

Med vänliga hälsningar,
Catharina Nord

Anmäl dig