Webinar: Skippa skrytet - skapa engagemang!

Hur skapar du Content Marketing som gör skillnad på riktigt? IPM Ulricehamn bjuder på ett webinar om varumärkesbyggande och säljdrivande innehåll i digitala kanaler.

”Vi måste ha ut något på sociala medier den här veckan”. ”Har vi en nyhet till sajten?”. ”Låt praktikanten sätta ihop ett nyhetsmail så vi får ut något till kunderna den här månaden”.
Ovanstående är tillspetsat men det är inte helt ovanligt att det är så det låter på många företag. Vår upplevelse är att det är särskilt vanligt på B2B-företag med begränsade resurser på marknadssidan.

På IPM Ulricehamn ser vi Content Marketing som en av de viktigaste delarna för att skapa nya kontakter och driva leads från digitala kanaler. Onlineinnehållet är avgörande för att skapa intresse, förtroende, försäljning och nya långvariga kundrelationer. Undersökningar visar att beslutsfattare inom B2B lägger i snitt 20 timmar varje vecka på nätet och i sociala medier. Det är därför givet att den som lyckas sticka ut och skapa engagemang online har en fördel när köpbeslut fattas.

Under 20-30 minuter håller IPM Ulricehamns innehållsexpert Henrik Erickson ett webbinar om att lyckas med Content Marketing. Webinaret utgår ifrån tre huvudpunkter:

• Sluta skryt – skapa delaktighet.
• Berätta storyn om din verksamhet.
• Skapa innehåll för de målgrupper du vill nå.

Webinaret är cirka 30 minuter långt och livesänds från IPM Ulricehamns kontor tisdagen den 22 september klockan 8.30. Anmäl ditt intresse via formuläret nedan. Du får en påminnelse och en webinarlänk skickad till dig den 21 september, dagen före webinaret.

Välkommen att lära mer om onlinemarknadsföring med oss.

Anmäl mig